Skinfluencer’lar mı Doktorlar mı?
Skinfluencer popüler bir deyim haline geldi. Influencer’dan türetilmiş bir kelime. Kime skinfluencer diyoruz? Online cilt bakımı tekniklerini ve ürünlerini tavsiye eden internet içerik üreticilerine skinfluencer deniyor.
Peki skinfluencer’ların tavsiyelerine ne kadar güvenebiliriz?
Doktorlara sorarsak, tıbbi eğitimi olmayan kişilerin tavsiyelerine şüpheyle bakmamız gerekiyor. Çünkü doktorlara göre ürün ve bakımların içerikleri, cilt psikolojisi hakkında tecrübe ve bilgi sahibi olmak ciddi bir eğitim ve mesleki mesai istiyor.
Skinfluencer’ların görüşüne göre ise; dermatolojik bir eğitim ve deneyimli olmamaları çok büyük bir eksiklik değil, çünkü ürünleri kullanıcı deneyimi ile tavsiye etmeleri izleyicilere zaten başlı başına önemli bir katkı sağlıyor.
Mesela Amerikalı artist Madelaine Petsch, 27 yaşında, Vogue dergisi için hazırladığı cilt bakım videosu 38 bakım adımını anlatıyor. Kanalın abone sayısına baktığımızda 8,6M kişi olduğunu görüyoruz ve videoları on binlerce defa izlenmiş.
Madelaine ile tanışmak için şu linke tıklayın lütfen: https://www.youtube.com/watch?v=V6vJIwXfuv0
İlk başlarda cilt bakım ve makyaj ürünlerinin nasıl kullanılacağını anlatarak başlayan skifluencer’lar, artık bunun çok daha ötesinde yayınlar yapıyorlar. Hangi ürün ve markaların iyi olduğunu, hangilerinin içeriğinin daha iyi olduğunu anlatıp tavsiyelerde bulunuyorlar. Ayrıca ciddi bir cilt problemi için her zaman “uzman bir doktora başvurun” diyoruz, diyorlar (istisnalara dikkat edelim).
Çok popüler olmaları aslında birçok izleyicinin bu tavsiyelerden memnun olduklarını düşündürüyor. Tavsiye ettikleri ürün ve markalarla parasal bir ilişkisi olmayan skinfluencer’ların daha bağımsız ve objektif olacakları aşikâr.
26 yıllık Dermatoloji hemşiresi olarak benim görüşüm; kendi ihtiyaçlarınızın farkında olun. İhtiyacınızdan fazla müdahale ve ürün kullanımından sakının.
Okuduğunuz için teşekkür ederim.