Güzellik kelimesi aşırı kullanımdan dolayı bir varoluş krizi yaşıyor. Güzellik sektörü sunduğu tüm ürünler ve hizmetlerle dürüstlük ve sürdürülebilirlik standartlarını zorlar hale geldi. Sebebi uygulaması zorlaşan bakım rutinleri (38 adımdan oluşan bakım rutinleri tavsiye ediliyor!?), çok fazla ümit vaat eden ürünler ve ürünü çok sofistike sunmayı hedefleyen aşırı şatafatlı ambalajlar vs.
Tüm bunlar pandemi döneminin yarattığı “evde kal” kültürel iklimiyle birleşince (pijama, tayt, t-shirt, terlik vb.) güzellik sektöründe yalınlaşma ve özüne dönmeye çalışan bir akım ortaya çıktı.
Mesela tüm dış ortama maruz kalan cilt yüzeyleri için tek bir bakım kremi gibi… Bunlara “One and Done” tarzı ürünler diyorlar. Koreli kozmetik markaları bu akımdan pek hoşnut değiller. Bu yeni akıma “Skinimalism” deniyor.
Konu ister istemez dolaşıyor geliyor ve ana seçim olan hoşumuza giden güzellik kavramına dayanıyor.
İçimizdeki “ben” mi ortaya çıktığında kendimizi daha güzel hissediyoruz (casual beauty) yoksa “ben” deki formu düzeltince mi daha güzel hissediyoruz? Kullanacağımız ürünlerin bize iyi gelen güzellik yaklaşımı ile uyumlu olması, kullandığımız üründen mutlu olmamız için önemli bir faktör.
Her yerde ve her durumda kullanılabilecek bir cilt bakım toniği fikri artık çok fazla kabul görmeye başladı.
Peki hangisi doğru? Basit ve çok amaçlı kullanılabilen ürünler mi yoksa her bir bölge ve uygulama için farklı ürün mü?
Cevap doğru danışmanla kendi cilt ve ruh durumunuzu değerlendirip, neyin size hem cilt bakımı hem de iyi hissetmenizi sağlayacağına karar vermekten geçiyor.
Merkezimizi arayarak bizimle cilt bakım ihtiyaçlarınız için temasa geçmenizi tavsiye ediyoruz.